לייעוץ מקצועי חייגו: 077-4140530
עוסק מורשה או חברה בע”מ?

עוסק מורשה או חברה בע”מ?

עוסק מורשה חברה בע”מ

איך אני מתחיל? מה כדאי לי? כל בעל עסק שואל את עצמו את השאלות הללו במהלך פעילותו העסקית – ראשית נעשה סדר ונבין את ההבדל בין עוסק מורשה לחברה בע”מ:

עוסק מורשה = עוסק עצמאי הינו עוסק אשר הוא בעצמו בעל העסק שמחויב בדיווח חודשי, גביה ותשלום של מע”מ. בעל העסק חב אחריות אישית לכל החובות וההתחייבויות של עסקו.

חברה בע”מ = צורת התאגדות המייצרת הפרדה משפטית מלאה בין הישות העסקית (החברה) לבין בעליה. דבר זה מספק הגנה לבעלי העסק/המניות, שכן לא ניתן לדרוש את חבותם האישית במקרה של תביעות כלכליות נגד החברה (למעט במקרים של עבירה על החוק, כמובן). נציין כי פתיחת חברה היא תהליך ארוך ומורכב יותר מאשר פתיחת עוסק עצמאי והיא דורשת קבלת אישור מרשם החברות.

אם כן, מלבד לגובה ההכנסות, בבחירת צורת הרישום יש לקחת בחשבון מאפיינים רלוונטיים נוספים כמו סוג הפעילות העסקית, למשל אם העסק עתיד לפעול בענף בעל סיכון כלכלי או משפטי גבוה, הרי שיש עדיפות ברישום חברה בע”מ. כך גם מבחינת הלקוחות של העסק, למשל אם העסק עתיד לפעול מול לקוחות עסקיים שיכולים ליהנות מהחזרי מע”מ, הרי שיש יתרון לרישום בתור עוסק מורשה (לעומת עוסק פטור שאינו יכול להציע זאת).

היתרון הגדול של התארגנות עסקית במסגרת של חברה בע”מ הוא היתרון של תכנון מס. כעצמאי בעל העסק מחויב לשלם מסים על כל רווחיו ושיעור המס יכול להגיע ל-47%. בחברה בע”מ התהליך הוא קצת מורכב יותר כאשר הבעלים של החברה מקבל משכורת מהחברה ועליה הוא משלם מסים בתור עובד שכיר. השלב הבא הינו מיסוי החברה (במידה והיא מרוויחה), החברה משלמת מס חברות לאחר שנרשמה כהוצאה משכורתו של הבעלים. היתרון יישאר כל עוד לא ימשוך הבעלים של החברה את רווחיו כדיבידנד, אלא ימשיך וישקיע את יתרת העודפים בעסק כגון רכישת ציוד, השקעות ועוד.

מדריך זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או יעוץ מקצועי!

שתפו עם חברים
צור קשר
מגדלי ב.ס.ר 3 ,מצדה 9 בני ברק
א’-ה’ 09:00-17:00
או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.